Underhåll

• Har du problem med handdatorn så kan du som en första åtgärd göra en omstart på enheten. Detta brukar lösa en hel del av de problem som kan uppstå på handdatorn. Omstart gör ni genom att hålla ned w och c på tangentbordet nedanför skärmen samtidigt som ni trycker till en gång på den röda av/på knappen längst ned till vänster. Har ni gjort rätt så ska texten MC65 eller MC55 dyka upp på skärmen med en vit bakgrund.
• Är SYNK knappen röd är det en indikation på att handdatorn inte har någon kontakt med mobilnätet. Det kan även vara en grå bakgrund där du ser statusen för dina ordrar, alltså där det står A eller RO i orderöversikten. Anledningar till att knappen är röd/grå bakgrund kan vara:
- Du befinner dig i ett område utan täckning.

- Har du PIN kod kan du ha missat att knappa in den. Gör då en omstart av handdatorn.

- Du har ett kontant SIM kort i handdatorn där det behövs fyllas på med pengar.

 

Fungerar inte någon av ovanstående lösningar så kontakta, i första hand, Johan Adolfsson på 0243-257814 alternativt Thomas Eklund på 0243-257810.